Eerste dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Kaapstad

Door: Trijntje

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

04 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo.... dit is vandaag de derde dag alweer dat ik hier ben. Dus wel tijd om wat te laten horen!

De reis is heel goed verlopen. Very easy :D Behalve het slapen in het vliegtuig natuurlijk... pijn in mijn kont!! HAHA Maar helemaal goed dus, overstap in Parijs super, bagage allemaal goed gegaan en toen ik op het vliegveld in Kaapstad aankwam stond daar netjes een taxi chauffeur met een bordje met mijn naam erop :).

Hier ook alleen maar leuke en aardige mensen. Veel Nederlanders haha. Gewoon alleen maar doen waar je zin in hebt :D. Met een prachtig uitzicht!!!

Gisteren ben ik hiervoor op zee wezen suppen.. Proest proest haha. Wat een golven! Eenmaal de branding door was het alleen maar mooi. midden op dat water met prachtig uitzicht op de Tafelberg. Toen weer het water af.... de branding dus weer door... echt letterlijk met plank en al aangespoeld! Niet normaal zo'n kracht dat dat water heeft. Maar overleefd haha. Daarna lekker gedoucht en gaan zitten in het zonnetje.

Ik zat nog niet of het ging waaien :D En dan is er pas echt leven hier. Al die jongens wetsuit aan, kite op pompen en klaar maken om te gaan (de weg over te steken ;)). Maarja.. mijn plan was niet om erin te gaan met die golven hier. Eerst ergens waar vlak water zou zijn. Maar volgens hun kon ik best gaan omdat de golven redelijk laag waren... en ze gingen allemaal goed opletten. Dus ik denk ik waag het gewoon. Snel klaar gemaakt en gegaan. Een kiter die op dat moment het water niet in wilde kwam achter me aan. Van het begin tot het eind geholpen. Gewoon echt een super prive les gehad :D. Was echt top. Paar keer met board het water in, gewoon proberen, maar klapte elke keer over de golven en mijn board heen... Op een gegeven moment board op het strand gelaten en gewoon even gaan bodydraggen om een beetje het gevoel van die golven te krijgen. Dat was al heftig zat haha! Ging uiteindelijk erg goed. Had de kite continue goed onder controle ondanks de golven, dus dat was het pluspunt van de dag :D. Ik heb een filmpje gemaakt van deze sessie maar duurt erg lang voordat hij geupload is. Maar komt er aan!

Vandaag ben ik naar The old bisquit market geweest in de stad. Alleen maar eten en giga veel mensen! Was gezellig en lekker geluncht. Onderweg in de auto best wat van de stad gezien. Ongelooflijk wat een ander leven daar. Verschil tussen arm en rijk zo groot. Kinderen zitten op de stoep te bedelen.

Verder is nu het plan om morgen even te zitten met JJ (instructeur en iemand die veel regelt hier :P). Even praten over mijn lessen, hoe te plannen, etc. Dezelfde man maakt ook paar keer per week mountainbike trips en volgens zijn vriendin is vooral het uitzicht ook zo ontzettend mooi. Dus van de week als het wind stil is ga ik een keer mee.

Dit is nog niet eens de heft maar voor nu wel genoeg denk ik. Foto's en filmpje komen er ook aan!

Dikke kus


  • 04 Januari 2014 - 18:53

    Eline:

    Superleuk Trijn! :D Klinkt heerlijk! Geniet maar lekker! X Eline

  • 04 Januari 2014 - 19:33

    Caroline:

    Lieverd,
    Gaaf hoor allemaal! Ik ben zo trots op je! Ga lekker door met genieten. Je zult zien dat je steeds minder zout gaat happen..... ;)
    Wel fijn dat we steeds ff contact hebben hoor ;)
    Ik kijk uit naar JE filmpjes en nog meer mooie foto's!
    Hele dikke kus

  • 04 Januari 2014 - 19:35

    Paul:

    Hoi Trijntje, klinkt allemaal goed hoor. Leuk om 's ochtends iets anders te doen en 's middags te kiten (als dat lukt met die golven tenminste). geniet lekker van elk moment. Kus

  • 04 Januari 2014 - 20:27

    Olivier:

    Klinkt super!

  • 05 Januari 2014 - 10:47

    Stephanie:

    Blij om te lezen en zien dat je echt aan het genieten bent!
    Het filmpje was echt heel leuk!

  • 05 Januari 2014 - 10:50

    Marie-Louise:

    Hoi Trijn! Prachtige film!! Idd Kite-Paradise!! :) XXX

  • 05 Januari 2014 - 12:58

    Corrie Van Schalkwijk:

    Geweldig Trijntje wat je allemaal al meemaak in een paar dagen dikke kus oma.

  • 05 Januari 2014 - 13:11

    Helma:

    Hé Trijntje, zo te zien is het volop genieten daar! Have fun!

  • 06 Januari 2014 - 13:18

    Roos:

    LIEVERD!!!! Wat super allemaal:D Jeetje joh wat gaaf:) Geniet van elk moment, je hebt zo onwijs verdiend! Hou van jou!!!!! XXX

  • 06 Januari 2014 - 23:58

    Niki:

    Hoi Trijntje! Wat leuk om te lezen wat je allemaal doet daar onder de evenaar. Vette ervaring hoor! Liefs Niki

  • 08 Januari 2014 - 09:01

    Edith:

    Ik ga je verhalen volgen hoor Trijn!!, Op de muziek wel saai hoor alleen maar kerels op de trombone!En moeders ook nog steeds niet terug.Lekker genieten liefs Edith

  • 23 Februari 2014 - 14:23

    Zoeia:

    Lieve Trijntje, goh wat leuk en spannend zeg wat je allemaal doet. Ben een beetje jaloers hoor. Doet me denken aan onze reis naar Zuid Afrika. Geniet maar lekker en maak geen ongelukken. We zien je graag weer heel terug hoor!! Liefs, Zoeia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Trijntje

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 7927

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Kaapstad

Landen bezocht: