Ben ik weer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu Ben ik weer! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu

Ben ik weer!

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waar moet ik beginnen... De Tafelberg! :D Jullie hebben vast het filmpje wel gezien. Ik ben met Helena de Tafelberg dus op geweest. Vroeg op om de hitte te ontlopen. Het was vrij bewolkt maar dat maakte het eigenlijk juist echt waanzinnig mooi! Naar boven vond ik best pittig, had natuurlijk twee weken niks gedaan :P. Maar wel heel erg leuk. Eenmaal boven kwamen we erachter dat de kabel niet ging omdat het te hard waaide haha. Dusss moesten we ook weer naar beneden. Maarja... eenmaal boven vonden we het toch ook wel leuk om daar nog een route te doen. Alsof op en neer nog niet genoeg was haha! Maar ik had het niet willen missen, heel erg mooi! Zo ontzettend veel mooie planten waar je doorheen loopt. Prachtig uitzicht. Maarja, die route ging ook behoorlijk op en neer haha. Eenmaal weer terug op dezelfde plek dus maar weer naar beneden. Knien begonnen steeds meer te wiebelen en melig dat we werden! Oh ja want ik vergeet nog te vertellen... omdat de kabel dicht was, was alles dicht!! Helemaal niks van eten of drinken! Haha! Dusss... ik had een pakje tucjes en twee flessen water. Helena had water en twee appels, waarvan ze er eentje op de heenweg had gegeven aan een muzikant... We hebben totaal zes uur geklommen op een pakje tucjes en een appel haha!! Gelukkig hadden we veel water bij ons en zijn we weer heel huids beneden gekomen!! Hilarisch! Eenmaal beneden zijn we de eerste de beste bakkerij binnen gelopen en hebben we drie stukken taart weg zitten werken :P. Top dag!!

Jaaaaa en de clinic met Lewis!! :D :D :D Zo ontzettend leuk! We zijn naar Langebaan gegaan dit keer. Ik hoopte s'ochtends al dat ik zou gaan leren springen, maarja je weet maar nooit. Hangt altijd toch weer van de condities af. Het was zo super gaaf. Eerst even lekker ontspannen gevaren, kon Lewis even goed zien hoe dat ging. Maar was al vrij snel klaar voor de eerst sprong. Hij heeft hem een aantal keer voorgedaan terwijl ik achter hem zat. En heel duidelijk uitgelegd natuurlijk van te voren. Dus ja toen zei hij, probeer maar als het goed voelt.. Eerst durfde ik niet hahaha! Maar na een aantal keer heen en weer moest ik wel he. En de eerste sprong was eigenlijk een van de beste die dag! Haha, behalve de landing dan ;) Wat voelde dat waanzinnig zeg! Je zweeft gewoon! Daarna was ik niet meer 'bang' en oefenen oefenen oefenen maar dus! Giga veel gecrasht op alle mogelijke manieren maar zelfs dat was leuk! Haha. Maar zoals jullie kunnen zien op het filmpje, ook een aantal keer super gelukt!! Zo super gaaaaffff!!! Het is maar een klein sprongetje maar voor mij voelde het als een eeuwigheid! :D In de lucht is het zo mooi stil, echt een rust moment. Echt een super geslaagde dag dus! Helaas de laatste clinic van Lewis, maar wat heb ik veel van hem geleerd!! :D

Hiervoor op zee heb ik ook weer een aantal keer lekker gekite, waaronder twee lessen. Twee downwinders weer. Tijdens de laatste ook een aantal keer gesprongen, maar vond dat toch wel veel spannender op zee dan op Langebaan :P Het is wel een paar keer gelukt! En volgens mijn instructeur hoger dan het filmpje! Alleen de landing op zee is wel wat hobbeliger ;) Maar verder ging het zo super lekker. Zo heerlijk aan het kiten op zee nu ook. :) Erg blij mee!

Maarja! De tijd vliegt!! Over twee weken al de cursus en een week na de cursus ga ik alweer naar huis! Dusss... ik dacht ik moet nog wat meer gaan zien! :D Vandaag ben ik, heel toeristisch en suf ik weet het, op de City Sightseeing Tourbus gestapt haha! Maar het was eigenlijk een hele leuke dag! Heerlijk joh, boven in zo'n bus in het zonnetje met de wind in je haren, de stad te bekijken. In en uitstappen waar je wilt. Samen met Rosa en het was eigenlijk een heerlijke dag. Begonnen bij het Two Oceans Aquarium. Ook nog even naar binnen geweest. Was wel leuk maar viel klein beetje tegen, had iets groter verwacht. Op Green Market Square even wat gegeten. Verder gereden de stad door, Tafelberg, Lions Head, Camps Bai, Seapoint etc. Camps Bai zijn we ook nog even uitgestapt. Dat is een giga rijk gedeelte, prachtig paradijsje! Hele mooi huizen en prachtige stranden. Leuke dag gehad! Ga ik zeker nog een keer doen haha. Er is ook nog een andere route namelijk.

Verder ben ik bezig geweest met leren voor de cursus. Ik heb nu drie van de zes toetsen gehaald, die ik moet hebben voor de cursus begint. Komt helemaal goed! :) Heel veel zin in die cursus ook! Hihi.

Maandag ga ik waarschijnlijk met Helena mee naar een Township. Er is een soort van school/kinderdagverblijf daar. Zij gaat daar helpen koken voor die kinderen. En ik ga dus mee :D Kijk ik naar uit, ongelooflijke dag zal dat worden.

Het is heel bewust dubbel genieten nu omdat ik voor mijn gevoel heel snel thuis ben. De dagen gaan echt heel erg snel. En ik denk dat ik het uitzicht nog het meest ga missen. Hoort echt bij mijn thuis nu. Heel gek :)

Tot gauw!!
Dikke zoen

  • 02 Maart 2014 - 19:25

    Paul:

    Hoi Trijntje. Weer een mooi verslag hoor. Leuke indrukken die je nooit meer zult vergeten. Je bent op twee/derde en de tijd gaat snel. Nog een maandje genieten van het uitzicht en van de warmte en dan hier verder kiten. Succes met het examen en de laatste theoretische cursussen. Kus

  • 02 Maart 2014 - 21:58

    Marie-Louise:

    Hoi Trijn! Wat een belevenissen weer!! Volgens mij heb jij je nog geen seconde verveeld! Fijn dat je op de helft van de toetsen bent. Succes met de rest! Kus van ML

  • 03 Maart 2014 - 09:50

    Roos:

    Heey lieverd!!! Wat een super leuk verhaal weer!! Ik spreek je gelukkig veel maar zo'n verhaal maakt het helemaal compleet! Super mooie foto's ook wauw! Wat een tijd heb je daar:D Zul je nooit meer vergeten! Geniet vol van je laatste maandje, succes met je cursus maar dat komt helemaal goed! Ik mis je en ben aan het aftellen:) Hele dikke kus je zus!

  • 03 Maart 2014 - 10:20

    Mama:

    Hey Trijntje,
    Wat een heerlijk verhaal weer. Lief dat je het kiten midden tussen dolfijnen maar niet meer noemt..... ;)
    En wat een bikkels jullie zeg, alleen op Tuc en een appel de hele dag lopen op de Tafelberg.
    Gaaf dat je al aan het springen bent he. Nu nog altijd goed landen..... Fijn dat het op de woelige zee ook steeds beter gaat.
    Vandaag ga je voor twee dagen naar Langebaan. Gaaf joh! Dat wordt vast weer springen!!
    Ik ben ook aan het aftellen maar begrijp dat de tijd voor jou nu allemaal iets te hard gaat .
    Geniet maar lekker verder en succes met de laatste toetsen!
    Heeeele dikke knuffel van je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Trijntje

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 7922

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Kaapstad

Landen bezocht: