Giga fantastisch hier! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu Giga fantastisch hier! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu

Giga fantastisch hier!

Door: Trijntje

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

22 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Wauw waar moet ik beginnen... Zoveel gedaan afgelopen week.

Ik ben Lions Head op geweest. Berg naast de Tafelberg. Het was op niet een heel slim moment van de dag, midden op namelijk haha! Dus echt heel erg warm en daardoor best zwaar. Het begint makkelijk met een pad omhoog, maar naar de top toe wordt steeds moeilijker. Echt klimmen haha. En ff zitten? Nauwelijks, want er is bijna geen schaduw. Burned my ass of a couple of times on the rocks! Hahaha. Maar eenmaal boven echt prachtig uitzicht. Echt de moeite waard. Daarna heerlijk wat gegeten in Camps Bay. Een van de echte rijke gebieden in Kaapstad. Hele mooie huizen op een prachtige plek. Fantastisch strand. Echt een paradijs!

Volgende dag vroeg op om te gaan snorkelen met zeehonden! :D Echt fantastisch gewoon. Eerst naar Hout Bay gereden, aan de andere kant van de Tafelberg. Daar met een speedboot naar de juiste plek met de meeste zeehonden. Kunnen er wel zo'n 50.000 zitten! Dit alleen al was zo mooi! Zo'n mooie omgeving. Het water daar is extreem koud dus we werden helemaal ingepakt om het water in te gaan. Best spannend vond ik het eerst, ben niet zo'n held met beesten haha! Maar eenmaal in het water vergeet je dat allemaal. Zo ontzettend mooi en indrukwekkend! Geweldig leuke beesten. Nieuwsgierig en speels. Zijn gewoon puppy's. Ze liggen daar op de rotsen in het water of zijn dus lekker aan het spelen in de zee. Zeehonden worden geboren in oktober en november en gaan in maart pas het water voor het eerst in. Ze moeten dus giga hitte doorstaan, eerst groeien en dan zwemmen. Daardoor waren de kleintjes er dus niet bij nu. Echt fantastische ervaring! Aanrader!

Verder heb ik veel kunnen kiten! Ik ben weer op Langebaan geweest, alleen net iets andere plek. Vorige keer was Sharksbay, nu Mainbeach. Ook heel erg mooi. Wel wat krapper en drukker met lessen. Klein gedeelte waar je maar het water in mag. Maar eenmaal in het water is er veel ruimte. Ging echt super goed. Ging gelijk upwind naar rustigere plek. Keren steeds ging goed. En als ik dan weer terug wou, rustig downwind heen en weer precies uitkomen op de plek waar ik erin was gekomen! :D Echt toppie. Zo leuk om te merken dat elke keer als ik gekite heb er zoveel vooruitgang zit!

Hiervoor op zee kiten gaat ook echt steeds beter. Vind het nog steeds best heel spannend en heb al vaak angsten moeten overwinnen haha. Dat ligt dan net aan de golven en de wind. Elke dag anders. Geen dag te vergelijken. Maar ben weer met een paar downwinders mee geweest en heb hiervoor lekker gekite. En ook op zee lukt upwind varen nu heel goed! En wat natuurlijk helemaal super gaaf was... waren de dolfijnen! Wauw wauw wauw... Dat is echt niet zomaar een ervaring. Nog veel mooier en indrukwekkender dan je van te voren zou bedenken. Ze zwommen met me mee en onder me door. Dat vergeet ik nooit meer.

In het pakket wat ik hier heb zitten ook twee clinics. Eentje daarvan is van de week begonnen. Van Lewis Crathern!! Echt een ongelooflijke goeie kiter, heel bijzonder. Zie http://www.youtube.com/watch?v=PEZiZ9G-gNs . Ook doet hij mee aan Redbull King of the Air en heeft hij ook al eens gewonnen. Zo'n enthousiaste en leuke man ook! Hij heeft heel veel plezier in mensen meenemen in de sport en zien hoe ze vooruit komen. Het was ook echt heel erg leuk. Begonnen met wat filmpjes te laten zien en presentatie over hoe te springen! (jaja plan is mijn eerste sprong te gaan maken!) Daarna materiaal bekeken van mij. Veel over geleerd ook. Maar toen... was er geen wind.... haha ja kan er nu om lachen. We zijn even ergens gaan lunchen. Ook super natuurlijk met zo iemand. Praat en praat maar joh, echt geweldig. Maar daarna moest hij helaas weg. Afgesproken dat hij laat weten wanneer we verder gaan met de clinic. Heeeel veel zin in!!

Vandaag ben ik naar Green Market Square geweest in het centrum van Kaapstad (waar ik eerder al was maar toen werd er al afgebroken). Giga toeristisch. Zoveel souveniertjes, echt niet normaal! Erg leuk maar daar moet je niet te lang lopen, niet goed voor je portemonnee haha. De reis erheen gaat eigenlijk heel makkelijk vanaf hier. Heb natuurlijk geen auto dus met de bus. Is heel modern, hebben ze toen voor het WK allemaal opgezet. Een keer overstappen en totaal in een uur daar. Ik kan daar ook prima alleen rondlopen. Natuurlijk moet je wel even bewust zijn, dus niet giga de toerist uithangen. Dure spullen en sieraden thuis laten. Het is echt een hele grote stad met zulke grote verschillen. Zoveel arm en rijk door elkaar. Mensen bedelen en hangen op straat. Kinderen ook. Maar je ziet ook kinderen in schooluniformen rondlopen.

Voor de komende dagen nog niet veel plannen. Hopen op wind natuurlijk en dat die clinic door kan gaan. En verder begint vanaf zaterdag Redbull King of the Air. In principe maar een dag, moeten natuurlijk echt de perfecte weersomstandigheden zijn. Maar dat gaat sowieso heel gaaf worden.

Tot snel! XXX

• 22 Januari 2014 - 22:05

Caroline:

Lieverd, wat ben jij aan het genieten. Heerlijk om steeds mee te genieten. Wat was het leuk om met je te bellen toen je net uit het water kwam na de dolfijnen-kite. Je kwam zowat door die telefoon heen van enthousiasme. Super gaaf! Vet jaloers... ;)
    Nu ook weer een heerlijk verhaal om te lezen!
    Blijf lekker genieten! Kus

• 22 Januari 2014 - 23:42

Olivier:

Leuk verslag weer Trijntje! Alleen, voor de leken onder ons, wat zijn up en downwinders? En ruiken die wel fris?

• 23 Januari 2014 - 04:26

Roos:

Hoi lieverd!!!!! Wat een heerlijk verhaal weer :D Heb net (nachtdienst) lekker je filmpjes bekeken met collega's!! Hihi zijn allemaal erg onder de indruk! We vragen ons af wat hier eigenlijk doen.... Oftewel je hebt het goed voor mekaar;) Ik hoop iedere dag op wind voor je!!! Je doet het onwijs <3 Hele dikke knuffel je zusje

• 23 Januari 2014 - 08:58

Oma:

Dag lieve Trijntje wat geweldig om te lezen en film en foto;s te zien, Deze maanden vergeet je nooit meer.Geniet heerlijk verder TRijntje van alles wat je meemaak.liefs en dikke kus oma.

• 23 Januari 2014 - 09:19

Marit:

Klinkt heerlijk allemaal, geniet ervan! X

• 23 Januari 2014 - 18:48

Paul:

He die Trijntje, weer zo'n lekker positief en genietend verslag. Lekker hoor zo genieten, zo leren en dan nog bruin worden ook. Maanden om nooit meer te vergeten zo te lezen. Je moeder vindt het ook "dol fijn" dat je zo geniet (echt waar hoor). En dan te bedenken dat je nog lang niet op de helft bent, wat een lekkere gedachte.

• 23 Januari 2014 - 18:59

Marie-Louise:

Hoi Trijntje, wat een leuk verhaal weer. Heerlijk om te lezen. Dolfijnen die onder je door zwemmen...........zóóóó VET!!! :))). En ik heb ook die vraag over up- en downwinders. Ik wilde het al op internet opzoeken, maar leuker (en makkelijker :) ) als jij het uitlegt. Niet leuk dat de wind het laat afweten, maar als je het weer in Kaapstad vergelijkt met hier......brrrr!!! Dus geniet er maar lekker van. Veel liefs van je tante! :)) XXX