De tijd vliegt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Trijntje Westenberg - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Trijntje

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat, ik ben alweer op de helft! De dagen vliegen echt voorbij.

Helaas afgelopen week flink ziek geweest. Vooral veel last van mijn keel gehad. Op een gegeven moment toch maar naar de dokter geweest, nu al een paar dagen aan de antibiotica en het gaat gelukkig een stuk beter nu. Nog even rustig aan doen en dan weer lekker kiten!

Voordat ik ziek werd heb ik de clinic van Lewis Crathern gehad. Dat was echt super gaaf. Hij heeft me zoveel geleerd. En dan hebben we vooral gelet op mijn houding en de stand van de kite als het heel hard gaat. Het waaide namelijk heel hard op dat moment, dus wat doe je als je wilt afremmen en die kite het veiligst en best onder controle wilt houden. Het ging echt heel erg hard, giga gelachen ook! Het was echt een hele leerzame dag. Daarna kwam hij er zelf mee dat we misschien de volgende clinic op Langebaan zouden kunnen doen. Dat zou super gaaf zijn. Vlak water, dus daar kan hij me heel veel leren qua springen etc.

Zelf heb ik ook nog een paar hele mooie sessies gehad. Eentje was heerlijk voor het ontbijt. Een downwinder. Het ging zo goed, zoveel gelet op alles wat Lewis me geleerd had daarvoor. Maar ook zo ontspannen. Heerlijk gewoon. Dat was trouwens sowieso een topdag! De dag van Redbull King of the Air!! Na eigen sessie dus snel wezen ontbijten en op naar Big Bay. Vijf minuutjes rijden.
Nou en dit was dus zo ontzettend gaaf!! De hele dag heb ik op de rand van het strand gestaan met mijn voeten in het water om niks te missen. Echt ongelooflijk wat die jongens doen. De beste van de wereld. Er waren zes nederlanders die meededen. Van de 25 riders. Lewis deed ook mee. Dus flink staan juichen langs de kant! Haha! Uiteindelijk was het een prachtig podium, drie nederlanders! Kevin Langeree (Is ook mee naar the Old biscuit market geweest eerder), Ruben Lenten (later die avond feestje bij hem thuis :)) en Steven Akkersdijk (verblijft hier het hele seizoen in The Endless Summer Beachhouse). Dus dat was echt wel een heel mooi gezicht, daar op dat podium. Fantastische dag!!! Zou ik eigenlijk elk jaar wel bij willen zijn haha ;)

Een andere super sessie die ik zelf heb gehad was in Langebaan. Op Sharksbay. Echt zo geweldig gekite! :D Ik heb 3,5 uur non stop op het water gestaan, het ging zo super goed. Mijn knien waren kapot daarna, maar het was echt superrrr!! :D

Verder gaan er hier best veel mensen weg steeds, waar je toch een leuke band mee hebt opgebouwd. Dat is wel heel jammer, maarja dat is niet anders.

De afgelopen dagen was het heel erg warm. Veel binnen gebleven zelfs en gister heerlijk naar een zwembadje geweest. En daarna gebraaid bij iemand thuis. Was een lekkere rustige dag. En toch even ergens anders, zit hier nu al elf dagen bijna alleen maar thuis. Maar komt goed! Het gaat nu echt steeds beter.

Oh nog even uitleggen :) Als je upwind vaart, ga je tegen de wind in. Zodat je dus niet elke keer ergens beland en dat je weer terug moet lopen over het strand. Met hoogte lopen ga je ook wel een klein beetje upwind, om zo te starten en te eindigen op dezelfde plek. Downwind is dan dus met de wind mee. Dan wil je dus juist ergens anders eindigen. Dat zijn die downwinders die ik vaak doe. Dan brengt iemand me met de auto ergens een stuk verderop en kite ik terug naar huis :)

Ok, dit was het wel een beetje denk ik. Over een maand begint de IKO cursus al dus dat is spannend! Haha. Moet nog een hoop leren, maar komt goed!

Ik mis jullie! xxx

  • 17 Februari 2014 - 12:32

    Caroline:

    Hoi Trijntje,
    Wat een heerlijk verslag weer om te lezen. Ik ben blij dat je nu eindelijk opknapt en ik hoop dat je weer snel aan het varen bent.
    Succes met alles en geniet hoor! Het gaat nu heel snel om denk ik ;)
    Wij missen je ook maar de foto's, appjes en verslagen helpen goed hoor ;)
    Dikke knuffel mama

  • 17 Februari 2014 - 12:55

    Marit:

    Wat mooi verhaal weer! Hoop dat je snel weer beter bent en weer het water op kan.
    Geniet van de komende tijd, time flies when you're having fun!

  • 17 Februari 2014 - 13:15

    Roos:

    Lieverd:D:D Ik mis jou ook!!!!!!!!!!!!
    Vond het heel naar voor je dat je daar zo ziek was:( Je hebt het super goed gedaan en goed voor jezelf gezorgd:) Nu echt helemaal bijkomen en dan weer lekker het water op!!!!!!!!!!!!!!!
    Komt helemaal goed ook met leren hè! Je kan het!:D
    Geniet van de tweede helft, je hebt het zo verdiend! Hele dikke kus en knuffel! Je zussie <3

  • 17 Februari 2014 - 14:47

    Marie-Louise:

    Hoi Trijn! Wat fijn dat je opknapt. En zo leuk om weer jouw verhaal te lezen. Ik hoop dat je gauw weer kan kiten. Succes met het leren. En dank voor de uitleg :)).
    Liefs van je tante!! :)) XXX

  • 17 Februari 2014 - 19:14

    Helma:

    Haha ik mis jullie zegt ze! Ik geloof er helemaal niks van. Daar heb je helemaal geen tijd voor! Blij weer wat van je te horen want het bleef een beetje stil......geniet verder!!!!!

  • 17 Februari 2014 - 21:12

    Marian:

    Inderdaad: goed om weer wat van je te horen. En nog fijner dat je je weer wat beter voelt. Nog maar even genieten van het mooie weer daar want aan de 'winter' hier mis je niets. Wat is de IKO cursus? Enjoy!!!!

  • 17 Februari 2014 - 21:59

    Trijntje Westenberg:

    Hahaha Helma! .... Iedereen bedankt steeds voor alle leuke en lieve reacties!!
    En de IKO cursus is de instructeurs cursus. Dan kan ik over de hele wereld Kitesurf les geven :D Als ik terug kom ga ik in Nederland les geven.

  • 17 Februari 2014 - 22:24

    Paul:

    Hoi lieve Trijn,
    Het waren even vervelende dagen voor je, maar gelukkig knap je alweer een beetje op. Nu lekker varen op de zee, lessen krijgen, oefenen met je nieuwe bar en vooral genieten. Leuk om je verhaal te lezen, maar er wordt hier dagelijks met je meegeleefd. Halverwege is niet ver en toch te ver. Pluk de tijd; het is geen once in a lifetime experience, maar ook niet een every year experience denk ik. Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Trijntje

Actief sinds 19 Nov. 2013
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 7916

Voorgaande reizen:

01 Januari 2014 - 31 Maart 2014

Kaapstad

Landen bezocht: